دستگاه دیجیتال برای اندازه گیری اهم چاه

قیمت هر مورد اندازه گیری: 50000 تومان

ارت سنج سه سیمه ساده ترین و متداول ترین نوع از ارت سنج هاست که با اتصال یک سیم به چاه ارت و دو پین به فواصل ۵ الی ۱۰ از یکدیگر کار اندازه گیری مقاومت چاه ارت را انجام می دهد.

اندازه گیری مقاومت زمین با ارت سنج سه سیمه با استفاده ار دو میخ کمکی از متداول ترین روشهای اندازه گیری ارتینگ چاه میباشد . در این روش از یک الکترود و دو میخ کمکی استفاده میشود که در یک راستا و در فواصل معین “حدود ۵ الی ۱۰ متر از یکدیگر” قرار میگیرند و با استفاده از سیم های رابط “کابل ارت سنج” به دستگاه متصل میشود .
دستگاه ارت تستر افت پتانسیل را در ناحیه بین الکترود و میخ کمکی نزدیک به الکترود اندازه میگیرد و در ادامه دستگاه با ایجاد جریان متناوب ثابت با دورترین میخ کمکی به صورت خودکار میتواند با استفاده از قانون اهم V=IR مقدار مقاومت زمین را محاسبه کند .
ارت سنج یا همان دستگاه تست مقاومت زمین شبیه میگر برای اندازه گیری مقاومت طراحی گردیده با این تفاوت که مقاومت زمین بسیار کمترازعایق های معمول می باشد. در حقیقت رنج میگر در بازه مگا اهم و تستر مقاومت زمین در حدود اهم مبیاشد.از دستگاه تست مقاومت زمین(ارت تستر) معمولا برای اندازه گیری مقاومت بین دو نقطه زمین در حدود ۵ یا ۱۰اهم است استفاده میکنند.ارت تسترها معمولا دارای سه عدد کانکشن هستند که به کمک میله ای فلزی امکان اتصال به زمین داشته و به نام الکترودهای جریان، زمین، و پتانسیل شناخته میشوند.

قیمت هر مورد اندازه گیری: 50000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *